Politica de retur
Dreptul de retragere din contract
Conform art. 9 din OUG 34/2014, poți renunța la orice produs achiziționat online și care nu corespunde dorințelor sau așteptărilor tale, în termen de 14 zile calendaristice (calculate de la ziua în care intri în posesia produsului), fără să justifici sau să motivezi această alegere. Pentru a beneficia de această modalitate de denunțare unilaterală a contractului, restituirea produsului trebuie să se facă exact în starea în care l-ai primit și să fie însoțit de toate accesoriile și documentele. Îți vom restitui prețul achitat pe produs în maximum 15 zile lucrătoare de la data la care am primit produsul (data recepționării în depozit a produselor care au făcut obiectul vânzării), în contul bancar pe care ni l-ai indicat. Cheltuielile ocazionate cu trimiterea produsului, în cazul denunțării unilaterale a contractului, cad, conform legii, în sarcina ta.
Vânzătorul poate suporta valoarea returului (vezi mai jos) în limita unei returnări.
Consumatorul poate verifica autenticitatea unui dispozitiv electronic chiar și fără a deschide / porni dispozitivul, prin simpla accesare a site-ului producătorului respectiv.
Cumpărătorul este responsabil pentru diminuarea valorii produselor care rezultă din manipulări, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării produselor.
Profesioniștii (orice persoană fizică sau juridică, publică sau privată, care acționează în cadrul activității sale comerciale, industriale sau de producție, artizanale ori liberale în legătură cu contractele care intră sub incidența Ordonanței de Urgență nr. 34/2014, precum și orice persoană care acționează în același scop, în numele sau pe seama acesteia: societățile, fundațiile, asociațiile, cooperativele, formele de organizare profesionale, cabinetele individuale, grupate, instituțiile, orice entitate care nu este consumator conform art. 2 din Legea nr. 449/2003 privind vânzarea produselor și garanțiile) asociate acestora nu beneficiază de dreptul de retur în 14 zile.
Pentru returnarea produselor puteți completa formularul de retur aici: https://katgsm.ro/formular-retur/
Returul produselor se va face prin intermediul FAN Courier, iar costurile și comanda către curier sunt suportate de către KATGSM ELECTRONICS SRL – în limita unei expediții.
Înlocuirea unui produs cu un altul este gratuită. Katgsm.ro va suporta costurile pentru o singură înlocuire gratuită per comandă. Alte înlocuiri aferente unei comenzi care a beneficiat de înlocuire gratuită se tarifează cu 20 lei (TVA inclus) pentru tur și 20 lei (TVA inclus) pentru retur.
Condiții ce fac referire la produsul returnat
Compania noastră recomandă ca produsul returnat să fie în aceeași stare în care a fost cumpărat sau livrat. Astfel, acesta trebuie să îndeplinească următoarele cerințe:
- Să aibă toate componentele, accesoriile, inclusiv manualul de utilizare și certificatul de garanție incluse în pachet;
- Produsul trebuie să fie returnat în condiții de siguranță, în ambalajul original, pentru a se evita deteriorarea acestuia în timpul manipulării și/sau a transportului. Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producător pe ambalaj. Acest sigiliu poate să nu fie prezent în mod obligatoriu, prezența acestuia fiind specifică fiecărui producător în parte. Prezența sigiliului nu este obligatorie pentru a se demonstra că produsul este exact în forma și condițiile în care a fost eliberat de către producător și vândut de compania noastră. Deteriorarea sigiliului nu aduce nicio limitare dreptului de renunțare la contract.
Produse care nu se acceptă pentru a fi returnate:
- Produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă (produse care intră în contact direct cu pielea/părul) și care au fost desigilate de consumator, indiferent dacă acestea au fost sau nu utilizate după desigilare (ex.: rezerve de periuțe de dinți, căști in-ear, cosmetice);
- Înregistrări audio sau video sigilate ori programe informatice sigilate care au fost desigilate după livrare;
- Produse de îngrijire personală (produse care intră în contact direct cu pielea/părul) care au fost desigilate (aparat de ras, epilatoare, aparate de tuns, aparate îngrijire corporală, periuțe de dinți, irigatoare bucale, perii rotative, termometre etc.);
- Produse care prezintă modificări fizice, murdărire excesivă, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri mecanice sau electrice. Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, murdărire excesivă, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri, urme de folosire excesivă și/sau intervenții neautorizate etc.;
- Software, licențe desigilate (sisteme de operare, aplicații etc.), jocuri desigilate;
- Cartușe desigilate, tonere care sunt prezentate desigilate pentru retur;
- Imprimante/multifuncționale/aparate de fax care au cartușele/tonerele desigilate;
- Produse achiziționate în comenzi speciale ferme pentru a căror furnizare a fost nevoie de plată în avans;
- Folii de protecție pentru ecrane/display-uri (telefoane, tablete, eBook readere, laptopuri, auto etc.) care au fost deja utilizate;
- Produse de pe care au fost dezinstalate sistemele de operare sau alte programe software existente la cumpărare, sau dacă produsele au licențe OEM activate;
- Acumulatorii, becurile obișnuite, becurile cu halogen sau LED (scoase din cutia originală);
- În cazul pachetelor ce conțin console cu jocuri, se va accepta returul pachetului doar în situația în care jocurile sunt sigilate sau codul aferent jocului nu a fost activat. În cazul în care s-au desigilat jocurile sau codul activat, din valoarea pachetului se va scădea valoarea acestora;
- Dacă au fost achiziționate mai multe produse din același model, se acceptă returul numai în cazul în care doar unul singur a fost desigilat sau dezambalat.
Produse care sunt acceptate pentru retur doar în anumite condiții:
- Electrocasnice mici care au fost utilizate și sunt aduse curățate pentru retur (aspiratoare, roboți de bucătărie, mixere, mașini de tocat, aparate de gătit, blendere, storcătoare de fructe, fiare și stații de călcat, aparate de cafea);
- Electrocasnice mari care au fost utilizate și sunt aduse curățate pentru retur (aparate frigorifice, aparate de gătit, mașini de spălat, uscătoare de rufe, hote);
- Aparate de răcire/încălzire/filtrare aer și aparate pentru încălzire/preparare apă menajeră, precum și accesoriile/consumabilele aferente acestora.
Dacă produsul recepționat se dovedește a nu fi conform cu specificațiile prezentate pe site sau prezintă defect, cumpărătorul poate solicita returnarea acestuia pentru a fi înlocuit cu un alt produs sau poate opta pentru rambursarea integrală a contravalorii.
Dacă se agreează înlocuirea cu un produs de o valoare mai mare decât produsul înlocuit, cumpărătorul va plăti doar diferența de sumă dintre cele două produse. Dacă valoarea produsului înlocuitor este mai mică decât produsul înlocuit, cumpărătorul va primi diferența într-un cont IBAN indicat de acesta.
Dacă un anumit produs nu poate fi înlocuit cu un altul, atunci se va restitui integral contravaloarea acestuia.
Dacă, în urma unei comenzi expediate către utilizator, nelivrată la destinație, se solicită anularea și restituirea sumei, este necesară așteptarea returului expediției înainte de returnarea contravalorii comenzii. Dacă comanda nu a fost încă expediată, iar anularea se face anterior expediției, returnarea contravalorii achitate se va face în termenul legal de la momentul anulării (de obicei în câteva zile).